Feb 17, 2010

Versuri în Valentine's Week

- dix ans après -

S-au împlinit deja vreo 10 ani de când n-am mai încercat să scriu versuri. Poezie n-am scris niciodată, pentru că asta e la disciplina Literatură, unde nu mă calific, însă versuri am scris, la disciplina Îndrăgosteală, unde sunt un etern tocilar.

Se întâmplă că "Valentine's Week" este, din 2001, contextul în care aniversăm cel de-al doilea certificat al vieţii mele, pe care am jurat să-l păstrez până la cel de-al treilea şi ultim certificat. Acesta este şi prilejul pentru amintirea unor versuri, pe care nu le-aş mai reuşi acum, deşi inspiraţia e aceeaşi.
Sonet


Se pierd în timp ţinuturi şi imperii
din cronici astăzi numai înţelese,
nici nu mai are rost să te mai sperii:
de lumea noastră cui o să-i mai pese?
Cine va aminti povestea noastră?
Cine va crede versurile mele?
Când spun de-aroma ta de mare-albastră,
parfum urcând pe raza unei stele,
când spun că eşti licoarea mea fierbinte,
că aerul ar vrea să te respire,
ai noştri cronicari vor spune: minte,
n-au existat, e doar închipuire.
      Dar vremii noastre îi va duce dorul,
      chiar dacă n-o va crede, viitorul.


primăvara 2000


Casă de idei


Casă de idei, iubito, ţie
îţi aşez în jur şi, cam pieziş,
voi deschide, drept acoperiş,
un volum micuţ de poezie


Şi aştern din vise un covor,
din cuvinte calde masa noastră
şi din rugăciuni îţi fac fereastră
şi un scrin din amintiri şi dor.


Construiesc pereţii dintr-un gând
şi aşez pe ei tablouri mici
ca atunci când ochii îţi ridici
să te vezi în arta lor râzând.


Vom avea în jur şi o grădină
cultivată din dorinţa ta
şi în care, cât vom exista,
vom planta mlădiţe de lumină.


Cu sentimentale materiale
casă de idei îţi construiesc
şi voi fi, ceresc şi pământesc,
Arhitectul fanteziei tale. 


ianuarie 2001


Acrostih


Se va naşte o pădure, verde şi zvâcnind de sevă,
Izvorând de sub o stâncă râul nostru-o va străbate,
Minunata mea minune, fi-vom un Adam şi-o Evă,
O pereche ce va creşte încă o Antichitate,
Numele acelor timpuri va rămâne fără nume,
A iubi va fi totuna cu a exista pe lume.


iunie 1997

PS 1. Iniţial am vrut să transcriu mai multe. Deocamdată asta e.
PS 2. În loc de Valentine's Week propun Valentine's Strong ;)
PS 3. Fără a fi un fan Valentine's Day, atrag atenţia pentru tradiţionalişti sau naţionalişti că Dragobetele pică în Postul Mare.



There was an error in this gadget