Oct 16, 2010

Aniversarea!

Update:   Am făcut o vizită dintre cele mai plăcute la Mănăstirea Ciorogârla Samurcăşeşti - probabil că frumoasele fotografii ale Bisericii cu trei altare le voi posta pe Facebook - şi se face că deschid o carte din mica librărie şi dau peste un citat din părintele Arsenie Boca (redau din memorie): Dacă fumatul ar fi făcut parte din cadrul firescului uman, atunci Dumnezeu ne-ar fi înzestrat cu câte un coş pentru fum.

Astăzi este aniversarea celei mai bune decizii pe care am luat-o cu privire la mine însumi: să devin nefumător. Totul e să fii niţel enervat, nu mult, aşa cît să spui: "Ei, lasă!" -  glumesc, evident, totul e să vrei să-ţi faci bine, să recunoşti că ai nevoie de ajutor, să iei o metodă bună, precum aceasta a lui Carr, şi gata. Pentru ai mei decizia asta a mea a însemnat cel puţin la fel de mult cât pentru mine, din ce spun ei.

Am constatat că, de obicei, problema fumătorilor nu e că nu pricep avantajele lăsatului şi dezavantajele fumatului, ci că le e frică să se lase. De fapt, nu e deloc greu, pentru că în maximum 5 zile nicotina părăseşte sistemul şi dependenţa de drog dispare cu totul. Asta e. De oricâte ori ai fi eşuat în lăsatul de fumat, la fel se întâmplă, nicio problemă. Rămâne de răspuns unor chestiuni psihologice dintre care acestea trei mi se par cele mai ale naibii:

O să mă gândesc mereu la ţigări, o să-mi fie poftă. Da, aşa va fi. Totuşi, din ce în ce mai rar. Şi gândul trece mult mai repede şi mai uşor decât dacă fumezi. Din ce în ce mai uşor.

Ce vor spune ceilalţi cu care fumez. Sigur, te vor invidia, orice ar spune. Apoi, când vor vedea că ai fost mai bun, te vor admira şi te vor invidia şi mai mult. Din ce în ce mai mult.

Ce mă fac când am nevoie de ţigară. Nu ai nevoie. E o iluzie că ţi-ar trebui în patru situaţii posibile: plictiseală, stres, concentrare şi relaxare. În realitate, nici una dintre acestea nu e susţinută de fumat. Mai mult, pot spune după un an că toate funcţionează mai bine fără.

La început mi s-ar fi părut interesant să scriu despre măcar o parte dintre schimbările produse de aerul curat în viaţa mea. Unele au fost cu totul neaşteptate şi atât de plăcute... Renunţ, cu toate astea, rămânând să mă bucur de ele în intimitatea mea, cu atât mai mult cu cât sunt sigur că nu prin asta aş putea convinge pe cineva să lase tutunul. Şi totuşi, dacă ar şti...

Reacţii FB:




  • Moca Cristina și Mihai-Gabriel Mănăilă apreciază asta.

    • Mihai-Gabriel Mănăilă Fratre, eu m-am lasat pe 23 oct 2003. Un calcul: 5 euro pe zi, doua Marlboro, ori 365 de zile, timp de 7 anisori...12775 euro economisiti. Pe care nu-i am:) Tare nu ? S-au dus dracului in taxe si impozite. Pai n-aveau aia dreptate cu..."in vino veritas" !
      acum 22 ore ·  ·  O persoană

    • Mihai Cuza Din preţul unui pachet de ţigări taxele şi impozitele sunt 80 spre 90%. Oricum i-ai fi cheltuit, ai obţinut mai multă valoare pentru tine.
      acum 22 ore · 

    • Liliana Ganciu si eu m-am lasat Mihai!
      acum 21 ore ·  ·  O persoană

    • Dana Cristina Mateescu Am un an și...5 luni FARA TiGARI!!! Si acum ma intreb cum naiba am putut sa fumez???? Cum reuseam cumplita performanta sa inghit 2 pachete de Marlboro roșu/pe zi????!!!! Doamne, bine că am scăpat! :-)
      acum 20 ore ·  ·  O persoană

    • Mihai Cuza Asa zic si eu: am scapat. Cand zici ca ai renuntat sau ca te-ai lasat nu se intelege eliberarea, descatusarea. Da, exceptional!
      acum 17 ore ·  ·  O persoană

    • Dana Cristina Mateescu Mihai, ma simteam manipulata, controlata de acest viciu, absolut inutil (eeee, toate sunt inutile!)...si DUPA, eram cea mai fericita! Plus ca aveam un copil mic si ASTA m-a determinat in primul rand sa pun capat tampitei metehne!!! Mi-am zis: cum sa apar in fata lui duhnind a tutun? Cum sa-l mai pup pe obrajori? Mi-a fost rusine de mine si..GATA!
      acum 17 ore · 

    • Mihai Cuza Motivatia mea nr 1 a fost ca in dezvoltarea mea, ca om, fumatul imi era ca un bolovan de gat. Paream a sta pe loc si fizic, si mintal - poate ca e si varsta. Dar stii cum se spune, cand nu mai cresti, incepi sa mori. Si renuntarea a fost ca o renastere
      acum 11 ore ·  ·  O persoană




There was an error in this gadget