Jan 9, 2011

Nu există ghinion

După trei zile susţinute de exerciţii fizice moderat adaptate la frumoasa mea vârstă şi de control alimentar - cum s-ar putea spune unei minime decenţe, sau absenţei temporare a abuzurilor - mi-am dat seama că fericirea mea depinde în mare măsură de condiţia fizică în care mă aflu. În ecuaţie mai intră, fireşte, şi orele de somn de care, cu un cinism demn de mari nume ale culturii, mi-am privat creierul ani de zile.  Mi-am amintit, în acelaşi timp, că zilele cele mai urâte din 2010 nu au fost cele în care am simţit cel mai acut bătaia de joc a conducerii statului la adresa specialiştilor statului, ci acelea în care o boală nesuferită m-a ţinut departe de mişcarea fizică. Aşa am ajuns să mă şi îngraş în două luni îngrozitor. Am mâncat nu doar de foame - de nervi. De urât. De stress.

Şi după trei zile de reintrare pe făgaşul normal, mi-am făcut praf genunchiul drept. Am alunecat nu ştiu pe ce, în zăpadă fleşcăită, pe când aveam mâinile ocupate, cu dreapta o ţineam pe Ana de mânuţă, cu stânga îmi căutam cheile în buzunar. Înainte să-mi dau seama, am simţit ca şi cum pe sub rotulă mi-ar fi intrat în picior, de-a lungul femurului, o săgeată. A fost cea mai mare durere fizică pe care am simţit-o în viaţa mea. Am urlat de durere! Când, un sfert de oră mai târziu, am reuşit să îmi percep din nou gândurile din cap, mi-am promis că nu voi considera accidentul acesta un ghinion, cum făcusem cu boala şi cu salariul şi cu altele. Dimpotrivă: voi face tot ce pot să observ orice posibile avantaje. De ce să nu folosesc principiul că tot ce se întâmplă are un motiv şi un rost şi îmi este de folos?


Deocamdată nu am reuşit să aflu prea multe avantaje, dar unul cel puţin e evident. Nici ghinion nu este! Ieri, pe o vreme nemaipomenit de frumoasă, am ieşit afară în pantaloni scurţi şi am reuşit chiar să fac câţiva paşi fără genunchieră. Mâine voi reuşi cu siguranţă să ajung la serviciu, nu va fi uşor, dar pentru beneficiile slijbei, orice! Iar bezelele pe care le-am mâncat aseară, chiar dacă au fost multe, nu sunt decât o excepţie, în niciun caz nu m-am reapucat de dulciuri.
There was an error in this gadget