Apr 30, 2011

Şi au trăit fericiţi până la adânci bătrâneţi

Mie mi-a plăcut cum arăta Regina. Considerând, fireşte, vârsta şi aşa mai departe, dintre toţi cei de la nuntă ea era într-adevăr cea cu aspectul. Nu vreau să insist asupra faptului că mie duduia Kate, care dealtfel a avut o atitudine perfectă, nu prea îmi place, din pricina trăsăturilor care îmi inspiră răutate şi care sunt accentuate de starea de îmbătrânire prematură a tenului ei. Nu vreau să pomenesc nici de scorojitul chelios de bărba-su cum arată, el fiind de asemenea ireproşabil ca atitudine şi ţinută. Nici de marea rochie nu vreau să spun că mie nu mi-a plăcut, din pricina bustului...

Mirii alături de familii. Foto: Reuters.
Ceea ce vreau să spun e că Anglia e Anglia. În vreme ce, peste tot în lume, povestea se termină cu o nuntă, în cazul lor povestea începe cu o nuntă, aşa cum se şi cuvine, dacă ne gândim. Şi vreau să spun că nobleţea nu se poate imita. Banii nu pot, în niciun caz, să ţină loc de distincţie. Eleganţa nu se cumpără. Bunul gust nu se mimează. Există un lux interior, mai apropiat ca sens de sorgintea latină a cuvântului, pe care luxul de suprafaţă nu-l poate înlocui. Nu ţin nici la chestiuni de clasă, de tip feudal, nici la alte modalităţi de discriminare: totul e în educaţie. Ceremonia a fost uriaşă, dar de un uriaş bun simţ! 

Atât am avut eu de zis, nici nu ştiu de ce am făcut o introducere aşa de lungă la un cuprins atât de redus. Pentru a salva situaţia, ţin să mai remarc, cu adâncă admiraţie şi veneraţie, aspectul divin pe care l-a avut, la televizor, comentând nunta regală, marea doamnă a televiziunilor româneşti, Mafalda talk-show-rilor, această regină a inimilor frânte de telespectatori, atât de superba Monica Tatoiu.
There was an error in this gadget