May 1, 2011

Istoria religiilor

Această hartă dinamică a răspândirii în timp a marilor religii monoteiste e cunoscută, de câţiva ani, dar o împărtăşesc din pricină că eu m-am întors asupra ei de multe ori, dându-mi astfel seama că e folositoare nu doar la o primă vedere, ci chiar în calitate de instrument de studiu.



Recomand, de asemenea, pentru cei interesaţi, documentarul "O istorie a creştinătăţii", produs de BBC Four şi realizat de Diarmaid MacCulloch, profesor de Istorie a Bisericii de la Universitatea Oxford . Este o excepţională documentare a istoriei bisericilor creştine, scoţând la lumină nu atât doctrinele, cât tradiţiile religioase. E revelator şi unul dintre puţinele documentare care nu plictisesc. Eu l-am văzut pe http://www.vplay.ro, unde nu dispune de subtitrare, dar bănuiesc că se poate găsi şi prin alte părţi.

There was an error in this gadget