Jun 12, 2011

Întrebările care fac viaţa bună

Dacă e să fi învăţat ceva concret după mai mult de un deceniu de studiu asupra minţii omeneşti, atunci e acesta: calitatea vieţii noastre este dictată de întrebările pe care ni le punem constant şi consistent.

Dacă întrebarea care obsedează un om este cum să se descurce cu banii, mintea lui va lucra zi şi noapte la găsirea acelor soluţii care să-i permită, de la o zi la alta, să se descurce. Mintea celui care se întreabă cum să facă să fie din ce în ce mai bogat, face tot posibilul să ofere soluţii acestei probleme.


Cel care se întreabă ce şi cum poate oferi mai mult şi mai bine copiilor va găsi răspunsuri pentru întrebarea sa, iar copiii respectivi vor simţi altceva decât cei ai aceluia care se întreabă de ce oare lumea nu e mai bună şi mai dreaptă cu toţi.

Tot astfel, cel care se tot întreabă de ce nu reuşeşte niciodată, va găsi mereu explicaţii din ce în ce mai bune pentru nereuşitele sale, pe când cum îşi poate împlini cel mai bine potenţialul va găsi, în mod sigur, o cale bună de a se pune în valoare.

Pentru scopurile mari ale vieţii, mie îmi place să mă întreb, din vreme în vreme:
  • Care dintre obiectivele mele pe termen lung îmi este acum neaşteptat de uşor de atins?
  • Cum pot asigura cel mai bine dezvoltarea abilităţilor mele?
  • Dacă ceea ce fac acum este omidă, ce anume este fluture şi cum ajung acolo cât mai repede?
Mi-am notat aceste întrebări şi, de fiecare dată când îmi amintesc de ele, sunt mai aproape de a găsi răspunsuri bune.

Pentru momentul prezent, am trei întrebări de aur:
  • La ce este cel mai important să fiu atent acum? 
  • Care este cea mai potrivită semnificaţie pentru aceasta?
  • Care este cel mai bun lucru pe care-l pot face?
Şi trei de platină:
  • Ce anume îmi doresc să simt acum?
  • Ce anume pot face pentru a mă simţi exact cum vreau?
  • Cum să-i bucur cel mai tare pe ai mei astăzi?
There was an error in this gadget