May 4, 2013

Copilării

De-ale Anei. Câteodată pur şi simplu e mortală. Ca toţi copiii, face asocieri lingvistice interesante. Zice, foarte sigură pe ea: "Mai vreau suc din ăla supranatural de fructe!"

Alteori are revelaţii spectaculoase, se miră: "Tati, mătura e mai înaltă decât mine. Acum realizez cât sunt de mică."

Când mai învaţă câte ceva în limba engleză, repetă cu voce tare şi pe diverse intonaţii, iar sonorităţile pot fi irezistibil de asemănătoare. O aud traducând: "I have an egg. Eu am un neg."

Sau potriveşte numele proprii după semnificaţiile cunoscute: "Eu vreau în parcul Fierăstrău." Cum să nu? Imediat mergem acolo.

Iată însă că vede la televizor nişte zimbri. Îşi dă seama, cu vasta ei experienţă de filme americane, că pe continentul respectiv aceste animale se numesc altfel. Dar, sonorităţile îşi fac iarăşi efectul: "Aceşti zimbri seamănă cu nişte bidoni". Adică un zimbru - un bidon.

Îngrămădită cu Mircea deasupra calculatorului, îi cere imperativ: "Lasă-mă şi pe mine să intru pe globul lui tata!"

După una dintre rarele discuţii "câştigate" de mine, îi zâmbesc superior. Spune: "Da? Să ştii că zâmbetul tău nu are nimic deosebit!... Ah, pe cine păcălesc... e adorabil!"

În parc, nu vrea să-mi dea mâna mie, ci lui mami: "E o tradiţie mamă-fiică foarte importantă pentru mine".

Mi-a şi explicat din ce suntem fabricaţi: "Noi suntem făcuţi din apă, dragoste şi praf de stele. Vrei să-ţi spun de unde ştiu? Mai întâi, am văzut la Corpul uman că suntem până aici (la umeri, nota mea) făcuţi din apă. Tu mi-ai spus că în noi se află praf de stele şi am auzit mulţi oameni care spun că oamenii se fac din dragoste. Clar!"

Dispută cu mami pe cine iubeşte tati mai mult. Argumentul Anei: "Pe mine mă iubeşte tati mai mult. A contribuit să mă nasc eu! Pentru tine ce-a făcut? Ţi-a pus un inel în deget şi a cântat popa niţel..."

După câteva minute de joacă cu fratele ei, vine la noi şi declamă în mijlocul casei: "Ce familie minunată!... Şi Mircea."
There was an error in this gadget