Jun 25, 2012

De ziua subsemnatului

Îmi place dulcele şi îmi place amarul. Îmi place cafeaua neagră dimineaţa şi ador dulceaţa serii. Azi mai ales. Poate n-ar fi fost o zi mai altfel decât oricare alta, pentru mine, dacă nu s-ar fi produs împrejurarea ca tocmai acum, la jumătatea anului, în timpul cireşelor negre şi al dimineţilor calde să fi fost vremea când...



Am zărit lumină pe pământ
Şi m-am născut şi eu
Să văd ce mai faceţi
Sănătoşi? Voinici?
Cum o mai duceţi cu fericirea?
Mulţumesc, nu-mi răspundeţi.
Nu am timp de răspunsuri,
Abia dacă am timp să pun întrebări
Dar îmi place aici.
E cald, e frumos,
Şi atâta lumină încât
Creşte iarba.
Iar fata aceea, iată,
Se uită la mine cu sufletul...
Nu, dragă, nu te deranja să mă iubeşti.
O cafea neagra voi servi, totuşi
Din mâna ta.
Îmi place că tu ştii s-o faci
Amară.


Marin Sorescu






PS Fotografia îmi aminteşte de o poezioară de-a mea, scrisă în 1997, care mi-a fost tot timpul şi îmi este extraordinar de dragă. Şi este o poezie de dragoste timidă. O citez din memorie, ca bătrânii care se iau în serios:


Pe o măsuţă
faţă în faţă
în două ceşti
două oceane
stau de poveşti 
şi unde eşti
să treci odată
Magellane


Mihai Cuza
There was an error in this gadget