Mar 9, 2013

Persuasiune la minut (8): cucerirea femeii

O adevărată mostră de persuasiune fulgerătoare şi fermecătoare oferă poetul Grigore Vieru, în ultimii săi ani, bolnav de inimă şi slăbit până la neputinţa de a ţine un pahar ridicat. În 2008, la Chişinău, la o masă organizată de ziua limbii române, el îi predă criticului şi istoricului literar Alex. Ştefănescu o lecţie de cucerire a femeii.

Alex, pot să-ţi spun cum procedez eu ca să cuceresc câte o femeie care îmi place. Nu e complicat. Mă uit la ea şi încep să mă tângui: "Vai, vai, vai, sunt mic şi pricăjit, am rămas singur pe lume, mor de foame şi de sete, am ajuns la capătul puterilor şi nimeni n-are grijă de mine." Femeia, ca orice femeie, e mânată de instinctul ei matern. Şi cum mă aude scâncind, mă şi ia la pieptul ei şi îşi scoate din bluză o ţâţă şi îmi dă să sug. Şi mă mângâie, şi mă drăgăleşte, după pofta inimii mele.

Apoi, mărunţelul mare poet, trezit parcă din propriul vis, se uită către masivul critic, poreclit pe drept Elefantul cu Breton, şi adaugă, la fel de seducător:

Mi-e teamă însă că în cazul tău metoda asta n-o să dea rezultate...

(sursa: Alex. Ştefănescu, Bărbat adormit în fotoliu. Întâmplări, Curtea Veche, 2010)




There was an error in this gadget