Mar 14, 2013

Versuri regăsite

Pastel (Ţ)

după Ion Nicolescu

Îţi spusesem, iubito, că nu e firescul
La modă, că poate ajunge la zdup
Pastelul acesta de Ion Nicolescu
Nevoie-i şi cazul să nu mă ocup

Să las foaia albă precum Mallarmé
Şi Rembrandt şi Mozart să-mi dea primul ton
Culoare şi sunet şi tot ce mai e,
Nu-i peripatetic acest Organon

Eu nu sunt nebun, însă chiar dac-aş fi
Artist ca artiştii cei mari şi pe care
Azi nu-i mai contestă niciunul, să ştii
Că-n zori am să plec, dureros, la culcare

Iar dacă eşti Kant să ne spui că eşti Kant,
Iar dacă eşti Klimt să ne spui că eşti Klimt
E post, bunăoară, şi vin poste-restante
Să îţi povestesc din privire ce simt.

Secret

Ciudat de mândru sunt de-acest secret
când mă gândesc la tine, în special,
sunt şi ca o colină din Ardeal,
şi ca o înălţime din Tibet

şi ca un prinţ încoronat pe cal,
şi ca un ultim şi uitat ascet,
când gândul vag te poartă în concret
sunt şi un început, şi un final

sunt ca un tun, dar şi ca un afet,
şi toată marea, şi un singur val,
lumina parcă merge mai încet
suind la vale, coborând la deal

şi-aceste contradicţii de poet
le-aş răspândi în lume integral
şi-aş lua chiar pentru Venus un bilet
să mergem în voiaj universal.

Libertate

Biată găină, biată găină,
ţi-au impus liberalismul lor,
aşa, dintr-odată,
te-au obligat să fii liberă, fără gard la poiată,
şi l-au lăsat liber şi pe dihor.

Biată găină folositoare,
au venit să te-nveţe concurenţa liberă
cu vulpea.

Glas

Nici glasul de tunet
al celui mai supărat dintre zei
nu mă cutremură
cu mai multă forţă
decât scâncetul uşor de plâns
al pruncului meu.

Pe fugă

Fără să vreau am vorbit despre a vrea,
nu-mi dăduse voie nicio instanţă,
se făcea,
aşa,
cumva,
că fiecare vorbă se referea la următoarea,
fiecare înţeles era al celuilalt vers,
plin de speranţă,
iar ultimul cuvânt se referea la punct.

Cântec de seară

după George Topârceanu

Acesta-i un cântec pe care nicicum
N-am vrut să vi-l cânt dumneavoastră,
Natura-l ascunde-n cenuşă şi fum,
Acesta-i un cântec pe care acum
Aş vrea să-l arunc pe fereastră

Teribil ca vântul, ca marea de-ntins
Şi periculos precum soarele vara
Acesta-i un cântec pe care l-am prins
Şi l-am învăţat pe de rost, dinadins,
Dar nu vi-l mai spun. Bună seara!






There was an error in this gadget