May 17, 2013

Telefonul gay

Am trecut de curând prin neplăcuta împrejurare de a afla că există o corelaţie între telefon şi orientarea sexuală a abonatului. De fapt, nu e vorba de tot telefonul, ci doar de teacă, sau husă. Şi nici chiar de aceasta, ci, mai precis, de culoarea ei. 

Am vrut o husă violetă. Şi, în grabă, mi-am ales, din oferta unui boutique dintr-o întunecată staţie de metrou, husa cea mai apropiată de violet pe care am găsit-o. Destul de arătoasă, aş zice.

La lumină, culoarea n-a mai părut tocmai violetă, nici măcar mov (dacă am scris "boutique" oare trebuie să scriu "mauve" sau e prea gay?), ci ceva mai luminos, care mi s-a explicat în manieră profi că se numeşte fuchsia.  Se pronunţă fuhsia şi vine de la numele unei flori.

Problema e că pare roz!

Ochiul meu, având în spate un creier pentru care culorile au sens, distinge foarte drastic rozul, care e o amestecătură de roşu cu alb, de orice nuanţă care conţine albastru, oricât de diluat ar fi. E diferenţă ca între Dinamo şi Steaua (pentru cei cu adevărat gay, acestea sunt două cluburi sportive din România, renumite pentru rivalitatea lor, pentru culorile roşu-alb, respectiv roşu-albastru, precum şi pentru superioritatea sportivă şi morală a dinamoviştilor).

Şi deci, s-a întâmplat că fiecare persoană pe care o cunosc eu, dintre cele care îmi vorbesc cu "tu" fără a mă cunoaşte totuşi prea intim, a avut exact aceeaşi reacţie văzându-mi telefonul: "Ai telefon roz! Cât de gay arăţi!" La început am fost calm şi oarecum amuzat. Către seară, începusem să-mi fac probleme.

Dacă masculinitatea mea e eclipsată de culoarea telefonului, înseamnă că se întâmplă ceva rău. Nu am reuşit să înţeleg argumentul după care un bărbat poate fi interesat de sexul opus cu telefonul în buzunar pentru ca, brusc, la un apel telefonic, să-şi schimbe radical preferinţele sexuale.

Am aflat însă ceva important: dacă cineva te bănuieşte că ai fi gay pentru că ai telefon roz, nu-i răspunde că e fuchsia! Te afunzi şi mai rău.

Am decis să protestez. Consider inadmisibil să judeci oamenii după aspectul telefonului. Apoi am început să mă simt discriminat. Apoi, am început să mă întreb de ce naiba mă simt discriminat... Apoi, am găsit, absolut întâmplător, la acelaşi boutique de la metrou, o husă de telefon mai solidă şi mai fiabilă. Mi-am cumpărat-o.

E neagră, obsedaţii dracu! 



There was an error in this gadget