Apr 1, 2014

10 lecții învățate despre abilități de management

De la Richard Branson la Steve Jobs, oamenii cu adevărat bogați deoarece au reușit să creeze valoare pentru societate sunt dispuși să ofere din înțelepciunea practică acumulată de ei, în beneficiul oricărui antreprenor. 

Paradigma românească de management gravitează încă în jurul conceptului de șef și al ideii de profit personal. Eficiența, la noi, înseamnă, cel mai adesea, obținerea unui maximum de beneficii din partea societății, cu un minimum de investiție.

Managerii de top ai lumii par a lucra după altă idee: aceea de a te concentra pe a produce cât mai multă valoare pentru societate.

Managerii care au succes știu, de obicei, care le sunt punctele forte. Cei care eșuează, de asemenea, știu unde au greșit. Iată 10 lecții învățate de la manageri de companii mai mari sau mai mici:

1. Cele mai bune produse sunt cele pe care oamenii le proiectează pentru ei înșiși.

2. Majoritatea angajaților sunt mai buni decât tine la jobul lor. Desprinde-te de activitățile zilnice, dă-le credit specialiștilor și vei descoperi că ai o echipă de profesioniști minunată.

3. Un nou proiect înseamnă o investiție în bani, timp, efort și emoții ceva mai mare decât te aștepți. Asupra primelor trei, ești mereu prevenit de ceilalți. Încărcătura emoțională însă este cea mai importantă, pentru că trebuie să faci față stresului și să iei personal toate mărunțișurile.

4. Creșterea are nevoie de o planificare prealabilă, în următorul sens: mulți își planifică dezvoltarea, dar, odată ajunși la un anumit nivel, nu mai știu ce să facă. Indiferent că ești companie, sportiv, artist, trebuie să ai un plan pentru când vei fi mare.

5. Ca manager, vei reuși dacă vei renunța la postura de strateg-șef și de stăpân al ideilor, devenind cel care e obsedat de a-i ajuta, determina și împuternici pe ceilalți să producă valoare. Puțini manageri sunt născuți cu calitățile unui lider legendar. A fi cu picioarele pe pământ înseamnă să înțelegi că jobul managerului este să le asigure celorlalți condițiile de a face ceea ce știu ei să facă mai bine. Ei, de asemenea, trebuie să te perceapă ca unul de-al lor, dintre ei și pentru ei, cineva cu un job specific mai degrabă decât cu o funcție superioară.

6. Richard Branson crede că succesul are legătură cu pasiunea angajaților. În birouri trebuie să existe un spirit de joacă și distracție. Entuziasmul oamenilor, chiar dacă unora nu li se pare productiv pe termen scurt, produce un profit enorm în timp, prin fidelizarea lor, consolidarea echipelor, dezvoltarea personală și profesională.    

7. Reguli pentru ședințe: A. Întotdeauna trebuie să fie ceva de hotărât pentru a justifica ședința. B. (regula celor două pizza a lui Jeff Bezos) Două pizza trebuie să fie suficiente pentru participanții la o ședință, pentru că, dacă sunt prea mulți oameni, se produce un acord de grup și opiniile personale se estompează.

8. Toate compartimentele unei firme au nevoie de management de proiect.

9. Angajează oameni după atitudini, nu după aptitudini. Cei mai mulți urmăresc aptitudinile la angajare, după care concediază din pricina atitudinii. Foarte rar e concediat cineva pentru lipsa abilităților.

10. Prioritizare și concentrare: „Dacă acum ai putea face doar un singur lucru, care ar fi?”, obișnuia să întrebe Steve Jobs. Secretul reușitei este concentrarea. Dacă reușești să faci bine acel lucru, treci la următorul și apoi la următorul.  
There was an error in this gadget